Czy opakowanie może zachwycić?

W sklepach dowolnego rodzaju najważniejszym aspektem, na którym koncentruje się większość uwagi klienta, jest produkt. Powinien być wysokiej jakości, estetyczny, trwały, nowoczesny i charakteryzować się korzystną ceną. Mało kto od razu dostrzega jeszcze inną, bardzo istotną kwestię – opakowanie, bo przecież na wystawie czy w witrynie internetowej sklepu produkty pozbawione są opakowań. Tymczasem bardzo często dzięki opakowaniu towar nabiera wyjątkowego charakteru i staje się o wiele bardziej atrakcyjny.

Zachwycające opakowanie

Ważną funkcją opakowania, jaką musi ono spełniać, jest chociażby częściowa ochrona produktu przed zanieczyszczeniami, uszkodzeniami i oddziaływaniem warunków atmosferycznych. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by wyposażyć je także w funkcję estetyczną. Obecnie producent opakowań służących produktom z branży kosmetycznej lub rozrywkowej wykorzystuje sztab grafików i innych utalentowanych osób, by stworzyć coś oryginalnego, a jednocześnie trwałego i użytecznego. Dzięki zaangażowaniu i kreatywności przeważnie udaje się osiągnąć zamierzony cel.

Fantazyjne tło dla produktu

Większość producentów opakowań nie stawia estetyki i oryginalności nad funkcjonalność – dzięki temu opakowanie pozostaje tłem dla produktu. Jak najbardziej jednak może to być tło fantazyjne i podkreślające pewne cechy rzeczy, którą skrywa. W przypadku np. produktów spożywczych stosuje się żywe, pobudzające apetyt barwy i kształty imitujące naturę (dużo czekoladek posiada np. opakowania ze złoceniem), kosmetyki umieszczane są w ozdobnych, czasami nawet dekoracyjnych fiolkach i buteleczkach, sprzęt elektroniczny czy akcesoria opakowywane są w surowe wyrazem, stabilne ale efektowne płaszczyzny.

Przerost formy nad treścią?

Najlepsze opakowania są proste i funkcjonalne, a ich uroda wynika z subtelnego połączenia prostoty z nowoczesnym projektowaniem. Podczas produkcji dobrze jest nie przesadzać z dekoracyjnością, ozdobne pudełka i puzderka pozostawiając na specjalne okazje (np. opakowywanie prezentów).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *